donderdag 23 mei 2013

Het Boomhuis

Deze blog gaat niet over Buidelsling.nl, tenminste niet over onze producten of vergaderingen. Het gaat wel over onze voorliefde voor retro; wat ook wel terug te zien is bij Buidelslings & Meer. Maar buiten ons winkeltje houden we ook erg van retro. Van behangetjes tot stoelen en van zitkuilen (stiekeme wens voor mijn nieuwe huis) tot speelgoed. En over dat speelgoed wil ik het hier even hebben.

Kenner Treehouse 1975

We zijn namelijk al tijden op zoek naar 'het boomhuis'. Dat huis in de kroon van een boom, met een bijbehorend autootje, een lift en zelfs een hond (plus mand). Een stuk speelgoed, dat 'vroeger' iedereen zo'n beetje had, maar waar je nu op marktplaats of bij hippe webshops veel te veel geld voor moet betalen. En er is ook wel een geheel vernieuwde versie, maar daar hebben ze een laptop in het huis staan, wat toch een beetje afdoet aan de nostalgie. Wij struinen dan ook al jaren de Koninginnedag markt af op zoek naar dat huis (en naar de garage van fisher price met 'pling', het vliegtuig en iets waarvan ik de naam niet meer weet: een uitvouwbaar koetsje met een bloemenstal erin: hoor graag van iemand hoe dat heet :)).
Magische speelboom
En nou heeft Janneke het boomhuis net gevonden, stuurt een heel triomfantelijk whatsapp'je: 'Wil jullie niet jaloers maken, maar yeeeessss'. Gewoon bij de kringloop winkel bij haar in de straat. Ik ben natuurlijk heel blij voor haar, maar ik wil - naast dat mijn huis een zitkuil moet hebben - ook een kringloop winkel in de straat!

3 opmerkingen:

  1. Na 15 jaar kringlopen....1 speelboom gevonden, de volgende is voor jou, deal?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat te gek, wat een mooie speelboom, Kringloop ... rules!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En gevonden? Ik ben nu ook op zoek. Mijn vriendin heeft er verdorie een voor me weg gekaapt op MP. Voor € 15,- en ik vind alleen maar super dure. Ik zal eens bij kringloop kijken..... thanx voor deze tip.

    BeantwoordenVerwijderen