zondag 2 juni 2013

Track and Trace


Ik kocht al veel op internet maar dan vooral op Nederlandse sites. Je besteld iets, krijgt een berichtje van je betaling en de volgende dag heb je het met mazzel bij je thuis. Soms krijg je een tracking nummer waar dan zoiets staat als: afgegeven aan Post NL of de pakketbezorger is onderweg.
Voor Buidelslings & Meer komen onze slings uit Amerika en de zonnehoedjes uit Korea. Kijk! en dan wordt tracking ineens een ander verhaal. Ik heb daar stiekem dus iets mee. Misschien omdat ik dan zelf een heel klein beetje op reis ga. En gister had ik mijn allerbeste tracking ervaring ooit. Er komt namelijk een nieuwe levering uit Korea...en die Koreanen tracken dus alles. Als ik de informatie van mijn tracking site door de google translate haal stond er zoiets als: wordt ingepakt, klaar voor verzending, wordt verzegeld, ready for take off :).....en dan zelfs de vermelding van het vliegtuigtoestel.


En met dat vliegtuignummer kon ik vervolgens live mee kijken met de vliegroute van het vliegtuig. Ons pakketje zit dus nu boven Kazachstan, over Rusland...heel langzaam richting Amsterdam. Het ultieme track and trace gevoel! Dat vind ik dus heel leuk......ben ik de enige? Waarschijnlijk niet zo kwam ik er dus ook achter dat er hele youtubekanalen zijn met unpacking. Waar mensen dus filmpjes maken van het uitpakken van ontvangen pakketjes.....kan ik me eigenlijk ook wel iets bij voorstellen :)


1 opmerking:

  1. hmmm zou er niet een soort beroep bestaan dat je pakketjes mag begeleiden? kun je eerst heel snel naar korea of naar amerika vliegen en dan mag je naast het doosje mee in het vliegtuig; ik zie het wel voor me voor je!

    BeantwoordenVerwijderen